DSR & GSR

DSR

Hallo allemaal!

Welkom op bij DSR, de diergeneeskundige studentenraad!

Wij zijn een groep studenten die zich in zetten voor de studenten. De meest bekende gezichten van de DSR zijn de jaarverantwoordelijken, die de communicatie tussen proffen en studenten zo vlot mogelijk laten verlopen. In de masterjaren zorgen zij ook voor de kliniekroosters van jouw jaar. Heb je dus een probleem of zit je met vragen spreek hen dan zeker eens aan!

Naast de jaarverantwoordelijken zitten er ook veel studenten in de DSR die jullie mening vertegenwoordigen in de verschillende raden en commissies. Dit zijn de studentenvertegenwoordigers of kortweg stuvers.

Daarnaast organiseert de DSR ook nog andere dingen. Zo is er dit jaar weer een geweldige masterfuif georganiseerd. Dat is een evenement dat wordt georganiseerd door de 2de master jaarverantwoordelijken om de jaarpotjes aan te vullen. Ook verwelkomt de DSR de studenten uit Antwerpen en helpen we ze starten hier in Gent.

Een andere activiteit die we jaarlijks houden is onze quiz, de slimste dierenarts. Hierbij nemen gemengde teams van proffen, studenten en ander personeel het op tegen elkaar om de speciale DSDA-trofee te veroveren en enkele leuke prijzen te winnen.

Wij zijn altijd opzoek naar enthousiaste studenten die deel willen uitmaken van onze DSRfamilie. Lijkt dat je wat? Kom dan zeker eens langs op een van onze activiteiten of spreek een van ons aan op de faculteit. Ook kan je eerst eens een vergadering bijwonen, want onze vergaderingen zijn open!

Groetjess, jullie DSR

Kim Van den Branden

Didacticus: Yaël Poels

DSR in VDK: Kim Van den Branden
Ondervoorzitter: Max Bosmans
Secretaris: Sofie Dumon
Penning: Sjoerd Vissers
Bachelorverantwoordelijke: Lisanne Kwast
Masterverantwoordelijke: Kim Van den Branden
Communicatieverantwoordelijke: Annelies Vanwaes

studentenraad

GSR

De Gentse Studentenraad is de centrale studentenraad van de UGent. We vertegenwoordigen de studenten bij het universiteitsbestuur. Gaande van onderwijsaangelegenheden tot sociale zaken, de thema’s die we met de Gentse Studentenraad aansnijden zijn bijzonder divers. Daarenboven ondersteunt de Gentse Studentenraad ook verschillende grote en minder grote projecten zoals StuJardin, Student Kick-Off en Hydra.

Ben je geïnteresseerd of heb je vragen? Neem dan zeker eens een kijkje op gentsestudentenraad.be of neem contact op via onze socials.

Je bent eveneens steeds welkom op onze activiteiten die openstaan voor alle studenten.